Ruwbouw van The Bridge van start!

De ontwikkeling van The Bridge is in volle gang. De afgelopen periode is de waterdichte bouwkuip gerealiseerd. Een succesvolle samenwerking tussen Van ’t Hek Funderingstechnieken en Roel van der Stoel, specialist in onder andere het storten van onderwaterbeton. Deze twee bedrijven hebben de met water gevulde bouwkuip tot de juiste diepte uitgegraven, waarmee in totaal 25.000 m³ grond was gemoeid.

Operatie geslaagd
Zonder onderbreking is vervolgens gedurende 72 uur ruim 5.500 m³ onderwaterbeton gestort. Tijdens het storten werd door speciale GPS-gestuurde dobbers en professionele duikers de stortdikte gemonitord. Na het uitharden van de onderwaterbetonvloer, moest circa 20.000 m³ water via retourbronnen terug in de bodem worden gepompt. Hierna was de fundering/ bouwkuip van The Bridge een feit: een 120 cm dikke, waterdichte bodem van onderwaterbeton die op zijn plek wordt gehouden door circa 390 trekankers. De circa 390 stalen funderingspalen (boorpalen) die voor de stort van het onderwaterbeton zijn aangebracht, gaan straks het nieuwe gebouw dragen.

En nu door!
Nu de fundering staat en de bouwkuip is gesloten, is het tijd voor de volgende stappen. Het stempelframe is verwijderd en de funderingspalen (boorpalen) worden op hoogte afgebrand. Daarnaast maakt de aannemer het werkterrein gereed voor de volgende fase: de ruwbouw. Na het schoonmaken van de gehele vloer, worden de wapening en bekisting aangebracht voor de zogenaamde poeren en liftputten. Half juli wordt gestart met het plaatsen van de twee bouwkranen In eerste instantie op halve hoogte, maar uiteindelijk zullen de kranen een hoogte van circa 55 en 75 meter bereiken.

The Bridge
The Bridge bestaat na oplevering uit twee torens: een woontoren 60 meter en een kantoortoren van 40 meter hoog. In de parkeerkelder bevinden zich 100 parkeerplaatsen. De ontwikkeling biedt straks ruimte aan 162 huurappartementen en circa 9.600 m² kantoorruimte. Om de levendigheid in het gebied te stimuleren, is er maar liefst circa 2.800 m² beschikbaar voor maatschappelijke openbare voorzieningen, zoals horeca, een sportschool en een juicebar. Volgens de huidige planning wordt de kantoortoren in juli 2025 en de woontoren in december 2025 opgeleverd.

The Bridge is ontworpen door Dam & Partners Architecten. De bouwkundig aannemer is Kondor Wessels Amsterdam, de werktuigbouwkundige en sanitaire installaties worden uitgevoerd door Terberg Totaal Installaties en de elektrotechnische installaties worden verzorgd door Mega Elektra.

Op onze projectwebsite www.thebridgeamsterdam.nl kun je meer informatie vinden over het project. Op de website kun je je ook inschrijven als geïnteresseerde voor een huurappartement.

Als je interesse hebt in een kantoorruimte of een maatschappelijke ruimte, kun je een mail sturen naar huren@caransa.nl.